El Ple rebutja el límit màxim de despesa no financera per al 2026

Notícia del Parlament - 2 de desembre de 2025

També ha substanciat les preguntes de control, una interpel·lació, el debat i votació d’una moció, la compareixença del conseller d’habitatge i s’han rebutjat els punts de proposicions no de llei, atesos els empats produïts en comissió.

 

El Ple del Parlament de les Illes Balears s'ha reunit avui matí, dia 2 de desembre de 2025, per substanciar els punts de l'ordre del dia següent:

 

PREGUNTES

El primer punt ha correspost a la formulació de vint preguntes de control per part dels grups parlamentaris als membres del Govern de les Illes Balears, amb sol·licitud de resposta oral davant el Ple.

 

INTERPEL·LACIÓ

Al segon punt de l’ordre del dia s'ha substanciat la Interpel·lació del Grup Parlamentari Socialista, relativa a la gestió sobre l’ITS.  [RGE núm. 5263/2025]

El diputat Llorenç Pou ha interpel·lat Jaume Bauzá, conseller Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears, perquè doni explicacions sobre els motius o propòsits de la conducta de l’executiu en qüestions de la política general referida.

 

MOCIÓ

El tercer punt de l’ordre del dia ha correspost al debat i a la votació de la Moció del Grup Parlamentari MÉS per Mallorca, defensada per Ferran Rosa, relativa a política general en matèria de mobilitat, (RGE 17870/25) la qual ha estat parcialment APROVADA, amb la incorporació de nombroses esmenes. [TEXT VOTAT]

 

 

COMPAREIXENÇA CONSELLER D’HABITATGE PER INFORMAR POLÍTIQUES EN MATÈRIA D’HABITATGE I REUNIONS PRIVADES PP-VOX

 En el quart punt de l’ordre del dia s’ha substanciat la compareixença de José Luis Mateo, conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat del Govern de les Illes Balears, per tal de donar compte de les polítiques en matèria d'habitatge que està duent a terme i de tot el que es va dir i tot el que es va acordar a les reunions privades entre PP i VOX, a les quals es va referir la Sra. Cañadas a la sessió del Ple de dia 18 de novembre de 2025, per pactar el redactat final de la Llei 4/2025, de 18 de juliol, d'actuacions urgents destinades a l'obtenció de sòl mitjançant projectes residencials estratègics a les Illes Balears (escrits RGE núm. 16998/25, del Grup Parlamentari Socialista i 17192/25, del Grup Parlamentari Mixt).

Ha estat interpel·lat per Ferran Rosa, del Grup Parlamentari MÉS per Mallorca i per Josep Castells, del Grup Mixt-MÉS per Menorca.

 

 

DEBAT I VOTACIÓ DEL LÍMIT MÀXIM DE DESPESA NO FINANCERA

Al cinquè punt de l’ordre del dia, s’ha substanciat el debat i la votació del límit màxim de despesa no financera per a l'exercici 2026, el qual ha estat REBUTJAT per 30 vots en contra (Mixt-Unides Podem, Mixt-MÉS per Menorca, MÉS per Mallorca, VOX i Socialista) i 28 vots a favor (diputats no adscrits, Mixt-Córdoba i Popular). El límit màxim de despesa financera que es proposava per al 2026, quedava fixat en sis mil nou-cents vint-i-quatre milions cent noranta-nou mil quatre euros (6.924.199.004).

La seva presentació i defensa ha anat a càrrec del vicepresident primer i conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, Antoni Costa  (escrit RGE núm. 17194/25, del Govern de les Illes Balears).

 

 

VOTACIÓ PUNTS DE PROPOSICIONS NO DE LLEI PER EMPAT EN COMISSIÓ

Finalment, al sisè i darrer punt de l’ordre del dia, s’ha substanciat les votacions de diversos punts de Proposicions no de llei, atesos els empats produïts en Comissió.

1.- Votació dels punts núm. 2, 4 i 8 de la Proposició no de llei RGE núm. 15709/25, del Grup Parlamentari Socialista, relativa a la dotació de recursos humans, suport a les famílies, millora dels serveis per als alumnes amb necessitats especials i dotació de recursos a les aules UEECO, els quals han estat REBUTJATS, per 32 vots en contra (Mixt-Córdoba, VOX, Popular, Cardona i Ribas) i 26 vots a favor (Mixt-Unides Podem, Mixt-MÉS per Menorca, MÉS per Mallorca, Socialista i Buades).

2.- Votació del punt núm. 1 de la Proposició no de llei RGE núm. 16370/25, del Grup Parlamentari Socialista, relativa a mesures urgents per fer front a l'increment del consum de ketamina entre els joves de les Illes Balears, que ha estat REBUTJAT, per 28 vots en contra (Mixt-Córdoba, Popular, no adscrits), 25 vots a favor (Mixt-Unides Podem, Mixt-MÉS per Menorca, MÉS per Mallorca, Socialista) i 5 abstencions (VOX).

Compartir FaceBookCompartir TwitterCompartir Google+

Correu del ciutadà

Contactau amb el Parlament, no oblideu que els camps assenyalats amb un signe (*) i en vermell són obligatoris.

Tipus de missatge

Per evitar el correu brossa generat per robots maliciosos, per favor, escriviu el resultat de la suma al camp de resultats abans de pitjar el botó d'enviar.

El resultat de

El termini de resposta serà de dos dies hàbils a partir de l'enviament.

Política de Privacitat de dades*

Multimèdia

No hi ha cap emissió en directe en aquests moments.
La següent emissió serà: dia 4/12/2025 a les 12:00h de la COMISSIÓ D'ECONOMIA

Canal YouTube del Parlament                                   

No hi ha emissió en directe

Enllaços d'interès

Enllaç Biblioteca

Biblioteca del Parlament de les Illes Balears

Des d’aquí podeu accedir a la cerca de llibres i altres publicacions en el catàleg de la biblioteca i a una sèrie de dossiers relacionats amb l’activitat parlamentària.

Enllaç Junta Electoral

Junta Electoral de les Illes Balears

La Junta Electoral de les Illes Balears posa a la vostra disposició informació corresponent a les eleccions al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.

Peu de pàgina

Idioma:




    Nre. de visites : 140285160

Mapa Web   Política de privacitat   Avís legal

Carrer Conqueridor, 11. 07001 Palma, Tel. 971 228 281 Fax 971 718 201