La Comissió de Peticions és una comissió permanent formada per un membre de cada grup parlamentari. Aquesta comissió té un president o una presidenta, un vicepresident o una vicepresidenta i un secretari o una secretària que corresponen, per aquest ordre, als representants dels tres grups parlamentaris de major importància numèrica al començament de la legislatura.
Aquesta comissió examina les peticions, individuals o col·lectives, rebudes al Parlament, i en pot acordar la tramesa, a través de la Presidència de la cambra a la Sindicatura de Greuges, a la comissió del Parlament que conegui l’assumpte de què es tracta, al Govern de l’Estat, al Govern de les Illes Balears, als tribunals, al Ministeri Fiscal, als consells insulars, als ajuntaments o, en general, a l’òrgan administratiu competent a què correspongui per raó de la matèria.
També pot acordar l’arxivament de la petició sense més tràmit.
Aquesta comissió elabora un informe anual sobre les peticions rebudes, la tramitació, la resolució i els resultats. Aquest informe s’aprova pel Ple de la cambra i es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Consultau-ne la composició fent click aquí.