L’Arxiu del Parlament de les Illes Balears (APIB) neix en el mateix moment de la creació d’aquesta institució, l’any 1983, pel fet que qualsevol arxiu del món va indissolublement lligat al cicle de vida de l’organització corresponent. Aquest mateix any, en el Reglament del Parlament de les Illes Balears, ja s’especificava l’existència d’un arxiu, amb l’assignació pressupostària corresponent.
En relació amb els documents en si, cal separar aquells relacionats amb les funcions específiques de la cambra dels genèrics de gestió similars als de qualsevol altre ens. Així, pel que fa al primer bloc, tenim documentació, informació i dades relacionades amb la potestat legislativa, l’aprovació dels pressuposts de la comunitat autònoma i el control de l’acció de govern, entre d’altres. Respecte del segon bloc, tenim documentació sobre la gestió dels recursos humans i econòmics, serveis jurídics, tecnològics i audiovisuals, publicacions no oficials, biblioteca, protocol, comunicació, visites escolars, i un llarg etcètera de prestacions ofertes pel Parlament.
En resum, l’Arxiu del Parlament forma part inherent de la institució i és un servei que treballa per garantir l’accés, la consulta i la conservació en el temps de tota la documentació generada i/o rebuda per la cambra -en l’exercici de les seves funcions-, tant actual, com històrica i futura; i per poder-la oferir al personal de l’organització, als diputats i als grups parlamentaris, a les persones interessades, als historiadors i investigadors i, en definitiva, a la ciutadania.
CONTACTE
C. Palau Reial, 8
07001 Palma
971 228 281
arxiu@parlamentib.cat