Presentació
L'actual Servei de Biblioteca i Documentació és el resultat de la fusió d'aquestes dues unitats administratives durant la V Legislatura (1999-2003). La Biblioteca del Parlament té el seu origen en la del Círculo Mallorquín, encara que, a partir de la seva creació com a biblioteca parlamentària, ha variat la seva missió, les seves funcions i, en conseqüència, el seu fons. Documentació va néixer per proporcionar documents, fonamentalment jurídics, als membres de la nova institució.
L'objectiu primordial del servei és cobrir les necessitats d’informació dels diputats, dels grups parlamentaris, de la Mesa i dels serveis de la cambra i proporcionar-los documents d'origen extern a l'organització per tal de facilitar la seva tasca diària. Per tal d'aconseguir-ho, li és necessari, d'una part, formar i mantenir una col·lecció material pròpia i, d'una altra, procurar als seus usuaris l'accés a recursos externs.
Tot i que es tracta d'un servei enfocat als membres del Parlament, està obert a les necessitats d'informació dels ciutadans.
Serveis que ofereix
Els serveis que el Servei de Biblioteca i Documentació ofereix als usuaris externs són els següents:
- Consulta en sala dels documents del fons propi.
- Consulta en sala del catàleg informatitzat (OPAC), també disponible a través d’ Internet. No obstant això, cal tenir en compte que els enllaços a documents des dels registres del catàleg només funcionen si es consulta l’OPAC des de la seu de la cambra però no des de l’exterior, a no ser que es tracti de documents de lliure accés a Internet.
- Consulta en sala de bases de dades en disc òptic.
- Consulta en sala de bases de dades externes.
- Còpies de documents del fons propi.
- Còpies de textos legals.
- Subscripció als seus butlletins informatius: Butlletí de sumaris (bimestral).
Préstec interbibliotecari, exceptuant-ne els tipus de documents recollits a l’article 15 de les Normes d’ús del Servei de Biblioteca i Documentació, que es relacionen a continuació:
a) Publicacions periòdiques
b) Obres de referència
c) Manuals d’estudi
d) Col·leccions legislatives
e) Col·leccions literàries
f) Llibres antics i exhaurits
g) Llibres en mal estat de conservació
Horari
De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores.
Si no us podeu desplaçar a la seu del Parlament en l’horari d’atenció al públic del Servei de Biblioteca i Documentació, adreceu-vos als bibliotecaris a través del telèfon o del correu electrònic per concertar una cita.
Contacte
Podeu contactar amb nosaltres a través dels següents mitjans:
Correu postal:
Servei de Biblioteca i Documentació
Conquistador, 11
07001 Palma
Telèfon o fax:
Telèfon: 971 712 955
Fax: 971 718 201
Correu electrònic:
Normes d'ús del Servei de Biblioteca i Documentació