El rector de la Universitat de les Illes Balears, Jaume Carot, i el president del Parlament de les Illes Balears, Gabriel Le Senne, han signat avui matí, divendres 7 de febrer, un conveni per organitzar l'onzena edició de la Lliga de Debat Universitari de la UIB.
D'acord amb el conveni, el Parlament de les Illes Balears serà la seu de la final de la competició, que tindrà lloc el divendres 14 de febrer, a les 17 hores, i des d’on se’n proclamaran els guanyadors. La cambra autonòmica hi col·laborarà econòmicament i designarà les persones que, en representació seva, hagin de formar part del jurat.
Amb la col·laboració del Parlament de les Illes Balears, es podran cobrir les despeses dels premis, que inclouen 500 euros de la Xarxa Vives i 500 euros del G9. A més, es repartiran fins a 2.000 euros entre els estudiants guanyadors de la XI Lliga de Debat Universitari a les lligues finals respectives a la península.
Lliga de Debat Universitari
La Lliga de Debat Universitari té com a objectiu principal potenciar la discussió i la confrontació d'arguments entre estudiants universitaris, amb l'intent de millorar les seves habilitats d'oratòria i fomentar la tolerància envers les opinions divergents. L'onzena edició de la Lliga de Debat Universitari es desenvolupa en dues modalitats lingüístiques: català, per als equips Xarxa Vives d'Universitats, i castellà, per als equips G9 d'Universitats.
Les eliminatòries de la XI Lliga de Debat Universitari de la UIB 2025 tindran lloc el 12 i 13 de febrer a l'edifici Sa Riera de Palma.
Enguany, els grups integrants a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives debatran sobre la qüestió: «La diversitat lingüística està en perill?», mentre que els grups de la Lliga de Debat G9 ho faran per contestar a la pregunta: «¿Están preparados los países europeos para reponder adecuadamente a las catástrofes naturales que se pueden producir en el futuro por el cambio climático?».
El Vicerectorat de Projecció Cultural i Universitat Oberta organitza la Lliga a través del Servei d'Activitats Culturals, amb la participació del Vicerectorat d’Estudiants i la col·laboració del Parlament de les Illes Balears.
ÀLBUM FOTOGRÀFIC